منوی دسته بندی

دیجیتس:افزونه ثبت نام و ورود با شماره موبایل در وردپرس

امروز می‌خواهم در مورد یکی از محبوب‌ترین افزونه پیامکی وردپرس و ووکامرس با شما صحبت کنیم و نحوه استفاده از افزونه ثبت‌ نام با موبایل و ارسال کدفعال سازی در سایت وردپرس (یا ووکامرس) که به افزونه ثبت نام وردپرس با تایید پیامک معروف است، را به شما توضیح دهیم؛ بله ما می‌خواهیم در مورد افزونه پیامک محبوب دیجیتس (DIGITS) و اتصال افزونه دیجیتس به پنل اس ام اس با شما صحبت کنیم. اگر در وب فارسی جستجو کنید این افزونه با نام دیجتس، دیجیتز، دیجیت  و… شناخته می شود اما این اسم‌ها برای چند افزونه مجزا نیستند و همه همان افزونه دیجیتس مجبوب هستند.

افزونه دیجیتس (DIGIT) برای ارسال کدفعال سازی و پیامک اعتبار سنجی

یکی از مشکلات وردپرس و فروشگاه‌ساز ووکامرس(Woocommerce) فیلد اجباری ایمیل در هنگام ثبت نام در سایت است، امروزه دیگر مانند گذشته مردم علاقه‌ای به ثبت نام با ایمیل ندارند و حتی خیلی از افراد ایمیل ندارند! یکی از دوستان من می‌گفت ایمیل برای زمان یاهو ۳۶۰ بود! در دنیای امروز به خصوص بعد از آمدن تلگرام و نحوه فعال سازی اکانت در تلگرام اکثر سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ثبت نام با شماره موبایل را جایگزین ثبت نام ایمیل کردند و نرخ عضویت در سایت به شدت بالا رفت زیرا هر فردی با هر سطحی از دانش و معلومات که گوشی موبایل داشته باشد می‌تواند به‌راحتی با شماره موبایل در سایت شما ثبت نام کنند و دیگر نیازی به حفظ نام کاربری و یا وارد کردن ایمیل و یا تایید روی لینک ایمیل نیست!

ثبت نام در سایت وردپرس به سادگی و فقط با وارد کردن یک شماره موبایل، دریافت پیامک اعتبارسنجی و وارد کردن یک کدفعال سازی انجام می شود!

یکی از قابلیت‌های دوست‌داشتنی در افزونه دیجیت، کاربر فقط با شماره موبایل می‌تواند در سایت وردپرسی ثبت نام کند، حتی نیازی به ایجاد رمز عبور نیست و برای لاگین مجدد می‌تواند از طریق رمز عبور یک بار مصرف(OTP) پیامکی اقدام به لاگین نماید.

افزونه ثبت نام با مویایل (Digits) به‌ کاربر اجازه می‌دهد تا تنها با وارد کردن شمارۀ موبایل خود، وارد وب‌سایت شما شود. بررسی ایمیل دیگر ضرورتی ندارد. فقط پیامک کافی‌ است. در این دنیای پرشتاب، هیچ‌کس وقت نمی‌کند با استفاده از ایمیل سنتی وارد وب‌سایت شما شود زیرا باید مراحل زیادی را طی کند تا وارد حساب ایمیل خود بشود، روی لینک تأیید کلیک کند و ایمیل را تأیید نماید. حتی اگر کاربر همۀ این موارد را انجام دهد، باید رمز دسترسی به حساب خود را نیز به‌یاد بیاورد. اگر رمز عبور را فراموش کرده باشد، بار دیگر باید همۀ مراحل ورود به حساب را طی کند. فقط به‌خاطر همین نکته‌ها، وب‌سایت‌ها امروزه کاربران خود را از دست می‌دهند زیرا هیچ‌کس وقت انجام این کارها را ندارد.

نسخه اصلی افزونه در کدکنیون(codecanyon) و با نام Mobile Number Signup and Login می‌باشد