منوی دسته بندی

سرویس ارسال محتوا

امروزه پیامک ها فقط پیام متنی نیستند بلکه راهی برای ارسال مخاطبان دفترچه تلفن گوشی شما (Vcard)، سرویس های اطلاع رسانی و … نیز به حساب می آیند.

پیامک ها؛ محتوای ماورای متن

اصولاً پیامک ها می توانند سرویس هایی ماورای سرویس های متنی را نیز برای کاربران شبکه های تلفنی پشتیبانی کنند.پیامک ها می توانند برای ارسال محتواهای دیجیتالی مانند پیام های خبری، اطلاعات اقتصادی، لوگوها و یا زنگ گوشی نیز استفاده شوند.اولین محتوای رسانه ای که محتوای آن ماورای متن بود، زنگ های پولی گوشی (Ringtone) بودند که توسط Saunalahti و یا گروه جیپی (گروه الیسا در عصر معاصر) و در سال ۱۹۹۸ فرستاده شد. در اوایل فقط گوشی های برند نوکیا قابلیت کار با این سرویس ها را داشتند. در سال ۲۰۰۲، تجارت جهانی زنگ گوشی به سود یک میلیارد دلاری رسید و در سال ۲۰۰۸، این عدد به ۵ میلیارد رسید.

امروزه، پیامک ها برای پرداخت های آنلاین خرد مانند هزینه سرویس های اشتراک گذاری فایل ها (File-Sharing)، فروش نرم افزارهای گوشی، و یا ورودی های VIP نیز استفاده می شوند. خارج از دنیای آنلاین، افراد می توانند از طریق پیامک بلیط اتوبوس و یا از دستگاه های ATM نوشیدنی بخرند، هزینه کارت پارک بپردازند، کاتالوگ یک مغازه و یا بعضی محصولات (مانند DVD های فیلم های حراجی و یا …) سفارش دهند و بسیاری امکانات دیگر…

از دیگر سرویس های پیامکی می توان به استفاده آن ها در سرویس پیامک های هدیه ای (DMS) به منظور جمع آوری پول برای خیریه ها و مؤسسات نام برد. DMS اولین بار در ۱ آپریل ۲۰۰۴ انجام شد و در جمهوری چکوسلواکی بسیار محبوب است. برای مثال، در زلزله اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ مردم چکوسلواکی بیش از ۱/۵ میلیون پیامک برای کمک به نجات مردم شرق آسیا فرستادند.